24 Mayıs 2008 Cumartesi

Ayten'in Gülen Omleti :)

Hafta sonu kahvaltılarının vazgeçilmezi, omlet. Ben, biraz da çocuklar için omleti neşeli hale getirdim.
4 Yumurta, iki kibrit kutusu kadar beyaz peynir, keyfinize göre kaşar peyniri (olmayabilir de), 2 adet orta boy domates, tuz, karabiber, nane.
(Vitamin değerini arttırmak için ben domates ilave ettim. Lezzeti mükemmel oldu. ) Omleti tarif etmeye gerek varmı bilmiyorum. Ama yine de kısaca anlatayım. Peynirleri rendeledikten sonra içine kabukları soyulmuş domateslerimizi küçük küçük küp şeklinde doğrayalım ve peynirlerle iyice karıştıralım. İçine dört adet yumurtayı kırıp, damak tadınıza göre tuzunu ve baharatlarını ekleyelim. İyice çırptıktan sonra, hafifçe yağlanmış (omlette bizim tercihimiz tereyağı) tavamızı kızdırdırtan sonra omletimizi dökelim. Tavamızın üstünü kapatıp, kısık ateşte pişirelim. Çocuklarınız varsa üstünü benim yaptığım gibi süsleyebilirsiniz. Hatta omletinize bir isim bile takabilirsiniz. :) Biz bu omlete Karagöz adını takmıştık.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: