13 Ocak 2009 Salı

Maden Sulu Bayatlamayan Poğaça (Etkinlik : Mayalılar)

Bu poğaçaları sevgili Seçil (yeşilkivi) arkadaşımızın evsahibesi olduğu "Mayalılar" etkinliği için hazırladım. Kendisine kolaylıklar ve bol tarifli bir etkinlik diliyorum.

Malzemeler :
1 paket yaş maya (42gr.)
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 şişe soda (200ml. maden suyu)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
İç malzeme;
beyaz peynir, maydanoz ya da istediğiniz herhengi bir malzeme
Yapılışı :
Ilık sütün içine toz şeker ve maya atılıp, karıştırılarak maya eritilir. Sıvı yağ ve soda eklenir. Tuz ve aldığı kadar un ilavesi ile ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Üzeri nemli bir bezle örtülüp, 40-45 dakika kadar mayalanması için bekletilir. Mayalanan hamurdan parçalar kopartılıp, elde açılır. İç malzeme yerleştirilip, kapatılır ve elde yuvarlanır. (Poğaçalara istediğiniz şekli verebilirsiniz.) Hazırlanan poğaçalar yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizilip, 30 dakika kadar mayalanması için tepside bekletilir. Bu süre sonunda üstlerine yumurta sarısı sürülüp, (Çörek otu ve susam serpilebilir.)170 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ilginç bi okadar da denmeye değer diye düşünüyorum.sodali börek ve kek duymuştum hatta kek denedim de güzel oluyo. en kısa zamanda poğaçayida deniycem ellerinize sağlik..