1 Nisan 2009 Çarşamba

Erzincan Çorbası


Malzemeler
250 gr. kıyma
1 avuç erişte
2 çorba kaşığı tereyağı
2 adet domates
1 kaşık salça
3 kaşık yoğurt
3 diş sarımsak
5-6 bardak et suyu veya su (ben sıcak su kullandım)
Tuz, nane, karabiber, kekik, pul biber, kimyon
Yoğurma kabına aldığımız kıymanın içine baharatları da ilave ederek misket büyüklüğünde köfteler hazırlayalım. Diğer tarafta tereyağında küp küp doğradığımız soğanları soteleyelim. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım, salça ile beraber soğanlarla harmanlayalım. Hazırlanan sosa suyu ilave edelim. Bir süre soğanlar ile beraber suyu kaynatalım. Küçük bir tepsinin üstüne 2-3 yemek kaşığı un serperek köfteleri unlayalım. (Tepsiyi hafifçe sallamak yeterli oluyor). Sıcak suya köfteleri ve erişteleri ilave edelim. Kısık ateşte, tencerenin kapağını biraz açık bırakarak, köfte ve erişteler piştikten sonra tencerenin altını kapatalım. Hazırladığımız, yoğurtlu ve sarımsaklı sosu yavaş yavaş ilave edelim. Üzerine nane ve pul biber dökerek servis yapalım. (Yoğurtlu çorbalarda çorbanın kesilmemesi için tuz en son eklenmeli).
Afiyet olsun.

3 yorum:

hunerlieller dedi ki...

BİR ERZİNCANLI OLARAK BU NEFİS ÇORBANIN TADINI İYİ BİLİRİM..ELLERİNİZE SAGLIK ÇORBA NEFİS GÖRÜNÜYOR..SEVGİLER.

zerrin - misss dedi ki...

hımmmm misss gibi...

TATESAL dedi ki...

Bende bir Erzincanlıyım ve Erzincanda yaşıyorum...Bu çorbayı yapmış olmanız beni çok mutlu etti...harika bir çorbadır,ellerinize sağlık,hatta bende bugün bu çorbaya yer vermiştim blogumda...takipçinizim bundan sonra...sevgiler...